Over de NRC Charity Awards

De NRC Charity Awards zijn in het leven geroepen op initiatief van NRC Media en bedoeld om ‘charitatief Nederland’ te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep. Afgelopen jaren gaf NRC charitatieve instellingen de mogelijkheid om een advertentie in te sturen. Dit jaar zijn we een samenwerking aangegaan met Willem de Kooning Academie. NRC heeft studenten gevraagd een campagne te ontwikkelen voor een goed doel. Goede doelen kunnen een motivatie insturen. Op basis van de ingezonden motivaties, selecteert de redactie van NRC de goede doelen waarvoor de studenten van Willem de Kooning een campagne gaan maken. 

Charitatieve instellingen die in aanmerking willen komen voor de NRC Charity Awards  kunnen een motivatie sturen naar charityawards@nrc.nl.

Let op:

  • Motivatie insturen kan t/m maandag 20 juni
  • In de motivatie lezen wij graag waarom juist uw stichting een campagne verdient, om welk goed doel het gaat en wat u met een campagne zou willen bereiken. Kortom waarom moet NRC u selecteren voor de NRC Charity Awards 2016.
  • De motivatie mag kort en krachtig zijn, maximaal 750 woorden.

Uit alle ingezonden motivaties selecteert de redactie ongeveer 20 goede doelen. Voor de goede doelen ontwikkelen studenten van Willem de Kooning campagne. Aan elk goed doel worden 2 talentvolle studenten gekoppeld. De studenten nemen contact op met de organisatie en zullen op basis van wensen en behoefte een campagne ontwikkelen.

Onderdeel van de campagne is minimaal een 2/1 advertentie. Deze advertentie wordt in de periode van half juli tot en met half augustus in NRC Handelsblad geplaatst en op nrccharityawards.nl. Op nrccharityawards.nl kan het publiek stemmen op hun favoriete uiting.

 

Selectie uit inzendingen 2015

Door

Centrum Internationale Kinderontvoering

Door

De Hartstichting

Hoe werkt het?

Upload

Van alle op basis van motivatie geselecteerde goede doelen wordt hier de door de studenten van Willem de Kooning Academie ontwikkelde campagne geupload.

Delen

Laat iedereen weten dat jouw organisatie deelneemt door jouw advertentie te delen via social media.

Stemmen

Van dinsdag 18 juli tot en met donderdag 25 augustus kan er gestemd worden op de uitingen.

Winnen

Deelnemende charitatieve instellingen maken kans op vier prijzen. Zowel de vakjury- als de publieksprijzen bestaan uit een 2/1 advertentie in zowel NRC Handelsblad als nrc.next.