6e editie NRC Charity Awards van start

07/06

De NRC Charity Awards zijn weer van start gegaan. Dit jaar is het anders dan voorgaande jaren. Voor de editie van dit jaar zijn we een samenwerking aangegaan met Willem de Kooning Academie.De Willem de Kooning Academie is een internationaal toonaangevende academie voor bachelor- en masteropleidingen in media, art, design, leisure en education. De Academie draagt bij aan de hoogwaardige maakindustrie op het gebied van kunst, mode, product en media in Rotterdam, Nederland en ver daar buiten. NRC heeft aanstormend talent van de Willem de Kooning Academie gevraagd om een campagne te ontwikkelen voor een goed doel. Elk goed doel nodigen wij daarom uit om een motivatie in te sturen. Een motivatie waaruit blijkt waarom juist uw instelling een communicatiecampagne verdient.

Motivatie insturen kan tot en met 20 juni 2016. Stuur deze motivatie naar charityawards@nrc.nl . 23 juni 2016 wordt bekend gemaakt welke goede doelen gaan samenwerken met een creatief team van Willem de Kooning academie. de uitingen van alle geselecteerde goede doelen worden vanaf half juli gepubliceerd in NRC Handelsblad en op nrccharityawards.nl.

In de motivatie lezen wij graag waarom juist uw stichting een campagne verdient, om welk goed doel het gaat en wat u met een campagne zou willen bereiken. Kortom waarom moet NRC u selecteren voor de NRC Charity Awards 2016. De motivatie mag kort en krachtig zijn, maximaal 750 woorden.

Deelname staat open voor alle instellingen die staan ingeschreven in de goede doelendatabank van Kennisbank Filantropie. De NRC Charity Awards zijn bedoeld om zowel grote als kleinere goede doelen te ondersteunen bij het bereiken van bestaande en nieuwe donateurs, vrijwilligers en ambassadeurs.

Deelnemende charitatieve instellingen maken kans op plaatsing van een 2/1 advertentie in NRC Handelsblad en nrc.next. Bruto mediawaarde 65.300 euro (exclusief 21% BTW). In totaal zijn er vier prijzen. Een vakjury onder leiding van hoofdredacteur Peter Vandermeersch beoordeelt alle inzendingen en selecteert hieruit drie winnaars. De jury let hierbij op vormgeving, het gebruik van beeld en de kracht van de boodschap. Daarnaast vragen we het publiek te stemmen op de uiting van hun keuze. De uiting met de meeste stemmen, is de winnaar van de publieksjury.

Heeft u vragen, dan kunt u contact opnemen met Tessa Franssen, communicatie manager NRC, via charityawards@nrc.nl of 06 504 62 304.