Deze advertentie is genomineerd
Advertentie:

Stichting AAP

Over:

Organisatie
Stichting AAP
Willem de Kooning Academie  
Jill Vincentie & Irene de Vilder
Verantwoordelijk bij klant
Shanti Haas

Beschrijving organisatie

Stichting AAP geeft exotische zoogdieren, zoals apen, wasberen en leeuwen een betere toekomst. Helaas worden veel van deze dieren in Europa illegaal verhandeld, als huisdier gehouden of misbruikt in toerisme en entertainment. AAP vangt ze op en geeft ze weer een dierwaardig leven. Daarnaast pakt de stichting het probleem bij de wortels aan door voorlichting te geven en te pleiten voor betere wetgeving in heel Europa.

Beschrijving Campagne

Stichting AAP wil bewustzijn creëren over het verborgen dierenleed achter wildlife selfies, een groeiende trend onder toeristen en social media gebruikers. Steeds meer dieren worden uit het wild geroofd, mishandeld en gedrogeerd voor het ultieme vakantiekiekje. Zo verdrievoudigde het aantal selfies met wilde dieren op Instagram in de afgelopen drie jaar. De campagne brengt in beeld welk leed hierachter schuilgaat.

Doelstelling Campagne 

Met de campagne van de NRC Charity Awards wil AAP toeristen en social media gebruikers ervan overtuigen dat het maken, delen of liken van wildlife selfies bijdraagt aan onvoorstelbaar dierenleed en daarom echt niet meer van deze tijd is.