Deze advertentie is genomineerd
Advertentie:

Warm Rotterdam

Over:

Organisatie
Warm Rotterdam
Willem de Kooning Academie  
Daan Coelman & Iris Schep
Verantwoordelijk bij klant
Dick Couvée & Ester Segers

Beschrijving organisatie

Warm Rotterdam is een beweging van arm naar warm. Een initiatief van de Pauluskerk, dat wordt gedragen door een groeiende groep mensen en organisaties in de stad die iets willen doen aan de armoede. Met gerichte acties en met een gezamenlijke lobby. Maar ook door succesvolle initiatieven tegen armoede te versterken en gezamenlijk nieuwe, effectieve projecten te ontwikkelen.

Beschrijving Campagne

De Markthal trekt veel toeristen en is een geliefde plek voor ‘rijke’ Rotterdammers. Voor veel mensen is de Markthal echter onbetaalbaar. Een deel van de gewone zaterdagmarkt, aan de voet van de Markthal, moest wijken voor de komst van het nieuwe stadsicoon. De campagne toont het contrast tussen het imago van Rotterdam (hip & booming) en het ‘echte’ Rotterdam, waarin veel mensen dagelijks worstelen om rond te komen.

Doelstelling Campagne 

We willen mensen bewust maken van armoede in de stad. Rotterdam is hip & booming en prijkt op allerlei internationale lijstjes, zoals die van de Rough Guide en The New York Times. Tegelijkertijd is Rotterdam de armste stad van Nederland en leven 80.000 stadgenoten onder de armoedegrens. Een op de vier kinderen groeit op in armoede, 100.000 stadgenoten worstelen met schulden.