Deze advertentie is genomineerd
Ingezonden door:

The Hunger Project Nederland

Credits

Organisatie
The Hunger Project Nederland
Creatie
Sjors Stroomer & Mick van Elk
Productie
Edith Knijf
Verantwoordelijk bij klant
Mirjam Wulff

Beschrijving organisatie

The Hunger Project gelooft dat onze generatie een einde kan maken aan chronische honger. Wij zien geen miljoenen monden om te voeden, maar juist miljoenen ondernemende en veerkrachtige mensen. Want mensen met honger zijn niet het probleem – zij zijn de oplossing. Daarom investeren wij in mensen. Maken ze bewust van hun eigen vermogens. En stimuleren leiderschap, ondernemerschap en samenwerking - met een sterke focus op vrouwen. Zo kunnen mensen het heft in eigen handen nemen.

Beschrijving campagne

Het lijkt te mooi om waar te zijn – de blaadjes van een boom, die bijna overal kan groeien, helpen tegen honger en ondervoeding. En toch is het zo. The Hunger Project boekt met de wonderboom Moringa succes in de strijd tegen honger. Moringa is een tropische boom met een buitengewoon hoge voedingswaarde. De boom groeit bijna overal, en snel. Moringabladeren bevatten meer vitamines en mineralen dan de meeste voedingsmiddelen die wij kennen. Wanneer moeders Moringa eten, gaat het geboortegewicht van hun baby’s omhoog en verbetert de kwaliteit van de moedermelk. Niet voor niks wordt Moringa dan ook wel de ‘wonderboom‘ genoemd. The Hunger Project voert in Benin, Ethiopië, Malawi en Oeganda actief campagne voor het verbouwen en gebruiken van Moringa.

Doelstelling campagne

We willen de kansen laten zien van lokale oplossingen zoals Moringa. En hoe met behulp van Moringa grote stappen gezet kunnen worden naar het einde van honger en ondervoeding.