Winnende advertentie
Ingezonden door:

De Dierenbescherming

Credits

Organisatie
De Dierenbescherming
Creatie
Marlou Wirken
Verantwoordelijk bij klant
Marjolein de Graaf- Van Vliet

Beschrijving organisatie

De Dierenbescherming verleent directe hulp aan dieren in nood. Daarnaast strijden we voor een structurele verbetering van dierenwelzijn, onder meer via lobby, educatie en voorlichting.

Beschrijving campagne

Elk jaar opnieuw overlijden honden op warme dagen in de auto. Hondenbezitters zijn zich vaak niet bewust van de gevaren als ze op een mooie dag hun hond in de auto laten zitten. Even snel een boodschapje doen kan toch geen kwaad? Maar zelfs met de ramen open of in de schaduw wordt een auto in een paar minuten al een oven. Honden reageren anders op hitte dan mensen. Ze kunnen hun warmte namelijk veel moeilijker kwijt. Bij een buitentemperatuur van iets boven de 20 graden, loopt een hond daardoor al het risico op een hitteshock met de dood tot gevolg.

Doelstelling campagne

We willen met de campagne bewustzijn creëren bij mensen om hun hond niet in de auto achter te laten.