Deze advertentie is genomineerd
Ingezonden door:

Het Rode Kruis

Credits

Organisatie
Het Rode Kruis
Creatie
Dyon Ruiter, Robin van Eijk & Rogier van der Galiën
Verantwoordelijk bij klant
Saskia Divendal

Beschrijving organisatie

Het Rode Kruis is er voor iedereen die hulp nodig heeft. Bij noodsituaties in Nederland en bij rampen en conflicten wereldwijd. Het Rode kruis helpt; direct en vanuit het hart. Wereldwijd werken we vanuit dezelfde zeven grondbeginselen: Menslievendheid, Onpartijdigheid, Neutraliteit, Onafhankelijkheid, Vrijwilligheid, Eenheid en Algemeenheid. Het Rode Kruis draagt bij aan een vreedzame, tolerante en humane wereld door het helpen van mensen. Hiervoor zetten we ons elke dag in, vrijwillig én professioneel.

Beschrijving campagne

3,3% van alle Nederlanders hebben een EHBO diploma. Nederland bungelt met deze cijfers onderaan de ranglijst. Oplossing: een advertentie die een probleem weergeeft, maar tegelijkertijd een oplossing laat zien. Als lezer heb jij de mogelijkheid om direct te ervaren wat je kunt doen in een kritieke situatie als je een EHBO cursus hebt gevolgd. Dat het Rode Kruis cursussen aanbiedt, weten we vrijwel allemaal. Dat ze óók cursussen, al vanaf 2 uur online aanbieden is iets dat voor ons nieuw was en hopelijk veel mensen extra zal interesseren. Een spread die de lezers van de NRC betrekt bij het oplossen van een belangrijke situatie. Wanneer de spread is gevouwen door de lezer ontstaat ontstaat de tekst: “Jij kan levens redden”.

Doelstelling campagne

Met deze campagne willen we de bewustwording van het belang van een EHBO-diploma vergroten. Zodra men zich realiseert dat je met de juiste EHBO-kennis mensenlevens kunt redden, voelt men meer urgentie om daadwerkelijk een cursus te volgen.